FRANEK I CZARNOKSIĘŻNIK

Metody specjalne fizjoterapii - mgr Artur Hołodniuk



Historia zaczyna się w XX wieku, kiedy to z niewyjaśnionych powodów dochodzi do silnego bombardowania w okolicach miasta Gorzowa Wielkopolskiego. Powstają wówczas ogromne leje po bombach oraz ginie wiele osób, w tym mieszczanie i ludność wiejska pracująca na roli. Z tamtych okropnych czasów przetrwała jedna opowieść o człowieku, który podczas ostatniego bombardowania stracił swojego syna Franka. 

POSTĘPY




Proszę podać hasło, by pobrać zestawienie.

PLAN GRY


 
  STARY KARNIN - dłoń i nadgarstek
  ZAWARCIE - odcinek piersiowy kręgosłupa
  RUNDA DODATKOWA
  KATEDRA - biodro
  GÓRCZYN - kolano
  OSIEDLE PIASKI, KŁODAWA - stopa
  RUNDA DODATKOWA / POWTÓRKA MATERIAŁU
  ZALICZENIE

Pierwszy etap przygody - STARY KARNIN

~ dłoń i nadgarstek ~


Przygoda na Piaskowych Piaskach w obrębie żwirowni Karnin. Początki tej historii sięgają XX wieku, kiedy to ciało małego chłopca zostaje zakopane na tamtym terenie. Okazuje się, że było to ciało Franka złożone do grobowca, ale bez dłoni, która została odcięta przed śmiercią za nieposłuszeństwo. Grupa studentów wraz z Frankiem dostrzega jednak w grobowcu 3 dłonie… Rozwiązując zagadki dowiecie się, która dłoń należała do głównego Bohatera oraz co w niej z ortopedycznego punktu widzenia nie jest zgodne z zasadami fizjologii i anatomii. A może w 3 dłoniach są pomieszane kosteczki? Która, gdzie leży? A może brakuje nam przyczepu mięśniowego, a tam biegnie ścięgno… Niech moc medycyny ortopedycznej będzie z wami drodzy Studenci.
  • Franek przy pomocy studentów próbuje rozwiązać 3 zagadki związane z dłonią i nadgarstkiem.
  • Warto przy tym etapie przypomnieć sobie materiał realizowany we wcześniejszych podróżach i przygodach: odcinek szyjny kręgosłupa, bark, łokieć.

Drugi etap przygody - ZAWARCIE

~ odcinek piersiowy kręgosłupa ~


W wielkim Kościele, gdzie wielkie biją dzwony, pod dachem kopuły doszukaj się ikony… W wieży kościelnej w dzielnicy Zawarcie ukryte zostały plany dalszej części tajemnej mapy, która ma prowadzić do odzyskania przez Franka swojego ciała. Tym razem główny Bohater zmierzy się wraz ze swoimi pomocnikami z kręgosłupem piersiowym i klatką piersiową. Tylko prawdziwa Ikona - tak z księdze Wielkiego Maga napisano - tam znajdziecie klucz do pierwszej zagadki. Ruchomość odcinka piersiowego kręgosłupa, wpływ stawów kręgowo-żebrowych, bolesność żeber i neuralgie to tematy, z którymi drodzy studenci przyjdzie Wam się teraz zmierzyć. Nie zapomnijcie, że wiedza zdobyta podczas zajęć z odcinka szyjnego i lędźwiowego będzie bardzo pomocna. Pierwsza zagadka kryje się za ikoną… Szukajcie figurki Świętej Panienki w wieży z wielkimi dzwonami…Odpowiedzcie na pierwsze pytanie, a mapa wskaże Wam kolejne… Powodzenia Drogie Żaki.

Trzeci etap przygody - KATEDRA

~ biodro ~


W starej Katedrze, na samym szczycie wieży znajdziecie kapsułę czasu, a w niej plan mapy dalszy zaklęty. W kapsule czasu znajdźcie Plan witryny klatki piersiowej i kości na niej rzuconej. Czy to stawy międzykręgowe, może fasadowe, a może bolesność uderzeniowa żeber czy protruzja dyskowa… Z wieży kieruj się ku sali głównej Katedry. Tam przy obrazie XII stacji popatrz w lewo w kierunku północy, a figura wskaże ci drogę pierwszej zagadki. Wskazówka z wieży Katedry wskazuje od razu trzecią zagadkę - przed dziedzińcem studnię znajdziecie, a w niej tuż po północy wyświetli się napis w pełni tej nocy. Napis wskaże miejsce ukryte w murze, gdzie kolejną łamigłówkę dostaniecie… Starajcie się, starajcie... Już blisko jesteście. W etapie tym zmierzycie się ze stawami biodrowymi. Powodzenia!

Czwarty etap przygody - GÓRCZYN

~ kolano ~


Kości znowu zostaną rzucone…. Odszukać musicie stary grobowiec, w nim dalszy Plan ukryty. Na starym cmentarzu, już go nie znajdziecie, pomyślcie dobrze, a wtedy odkryjecie, że fontanna tulipan tan stoi… szumi, szumi po rusku pieśń grobowa. W magicznym grobowcu ukryty zostaje staw kolanowy naszego Franka… Bądźcie ostrożni tylko, bo numerować trzeba, na części pierwsze rozłożyć trzeba. Ponumerujcie, podpisujcie anatomię drogie żaki, sobie do głowy napakujcie. W owym cmentarzysku zadań kilka dostaniecie, pamiętajcie, by się nie pomylić, bo punkty stracicie. Z kilku kolan jedno dobierzcie, więzadła połączcie i ruchomość sprawdźcie. Test łąkotki zróbcie, aby noga nie bolała bo naszego Franka, jako prawdziwego chłopca, gdy już w wielką przygodę ruszy. Odpowiedzcie na trzy pytania, a mapa wskaże drogę do zaklęć kilku, z których jedno naszego Franka chłopcem uczyni… Powodzenia drogie Żaki. Przed tym etapem powtórzcie sobie biodro i kręgosłup lędźwiowy.

Piąty etap przygody - OSIEDLE PIASKI

~ stopa ~


Na Osiedlu Piaski wszystko się wyjaśni, czy nasz Bohater jest w stanie w lodowatej wodzie Kłodawskiego jeziora nurkować i magicznych zagadek moc odnajdować. Stopa to wyzwanie, na którą magia oraz cała medycyna ortopedyczna się składa. Od stopy się zaczęło i na stopie się kończy. Wielki lej po bombie historią zostanie, jak tylko Franek prawdziwym chłopcem się stanie. Wszystkie czary, wszystkie magie i rzeczy nie z tego świata staną się odległą głupotą…. Zadań kilka będzie - jedno na Piaskach, gdzie tramwaj zawracał 111 … Ułóżcie litery w co drugą, a kierunek z wytycznych odnajdziecie, gdzie pierwsza zagadka ukryta. W grobowcu niczym cesarza uporządkujcie kosteczki i więzadłami je połączcie, a stopa kierunek wyznaczy kolejnej zagadki. Ostatnia bitwa w jeziorze… Kierujcie się na północ ku wielkiej głębi, tam jak zaświta plan kolejnej części i olśni Wasze oczy… Pamiętajcie, że to najtrudniejsza potyczka, Studenci. Powtórzcie medycynę ortopedyczną … Trzymam kciuki :-) Niech moc będzie z Wami!