FABUŁA


Podczas prac wykopaliskowych przy fundamentach Bramy Santockiej w Gorzowie Wielkopolskim natrafiono na dziwne znalezisko. Operator koparki zauważył, że pomiędzy cegłami coś błyszczy się w promieniach zachodzącego słońca. Natychmiast zawołał pracujących obok archeologów, którzy najdelikatniej jak tylko potrafili odsłonili posrebrzaną skrzynię, wielkością odpowiadającą współczesnej trumnie. Archeologów ogarnęła żądza niezwłocznego zajrzenia do środka skrzyni. U żadnego z nich wątpliwości nie wzbudził skobel z osikowym kołkiem. Jedynie operator koparki przypomniał sobie legendy o ostatnim wampirze pojmanym na rozlewiskach Warty za czasów średniowiecza, które dziadek opowiadał mu w dzieciństwie. Ale czy to nie była tylko legenda? Zanim zdążył cokolwiek powiedzieć jeden z archeologów wyjął osikowy kołek i otworzył wieko. Ze skrzyni wydobył się przeraźliwy jęk. Wielka czarna postać zagórowała nad zebranymi, po czym w ułamku sekundy zamieniła się w nietoperza i odleciała w nieznane... Przerażeni mężczyźni rozbiegli się w popłochu, gubiąc po drodze osikowy kołek.

 

POSTĘPY (aktualizacja: 24.01.2019)



Proszę podać hasło, by pobrać zestawienie.

Poniższa tabela przedstawia wykaz dostępnych wampirozadań

Wyjaśnienie do tabeli:

* Zadania główne są obowiązkowe.

  • Student w przypadku nieobecności może przystąpić do realizacji ominiętego zadania w trakcie konsultacji, jednak nie później niż 2 tygodnie od właściwego terminu. Po tym terminie otrzymuje ocenę niedostateczną. 
  • Każda ocena niedostateczna brana jest pod uwagę przy końcowej ocenie za zadanie (średnia arytmetyczna). Na poprawę zadania student ma dwa tygodnie. 
  • Zgodnie z Regulaminem studiów liczba nieobecności na zajęciach klinicznych nie powinna przekroczyć 10%. Po terminie można zatem rozliczyć tylko jedno zadanie.

 

** Zadania specjalne (nieobowiązkowe) dostępne są po skompletowaniu wszystkich składników eliksiru.
*** Zadania dodatkowe (nieobowiązkowe) pozwalają zebrać punkty akcji, które służą do kupowania specjalnych przywilejów.
**** Oddanie krwi charytatywnie - zwolnienie z jednego wybranego kolokwium (student otrzymuje maksymalną ilość składnika przewidzianą do zdobycia w zadaniu). Wymagane potwierdzenie z punktu krwiodawstwa.

 

Pobierz tabelę

Zadanie 1.
Wizyta w warzywniaku

(termin: 03.10.2018 r.)

Fundamentalnym składnikiem eliksiru są ząbki czosnku. Jednakże tylko jedna odmiana czosnku wykazuje antywampiryczne właściwości. Można ją zdobyć w osiedlowym warzywniaku na Zawarciu (dla skonfundowanych – osiedlowy warzywniak to taki reliktowy sklep, który istniał przed powstaniem ryneczków Lidla).

 

Zadanie 2.
Jaskinia Łazarza

(termin: 23.10.2018 r.)

Jaskinia Łazarza to jednocześnie święte i przeklęte miejsce. Płynie w niej źródło z wodą, której przypisuje się cudowne właściwości, m.in. silne antywampiryczne działanie. Dlatego musisz jej dodać do eliksiru. Jednak jaskinię zamieszkują krwiożercze Strzygi.

 

 

Zadanie 3.
Napad na jubilera

(termin: 05 – 06.11.2018 r.)

Srebro odstrasza wampiry, dlatego jego opiłki są niezastąpionym składnikiem eliksiru. Niestety nie wszyscy uczciwie zdobywają ten cenny kruszec. W mieście odnotowano kilka napadów na jubilerów. Antyspołeczne zachowania mogą być nasilone z powodu przedawkowania czosnku w diecie. Ale to nie jedyne objawy. 

 

Zadanie 4.
Szaber na RODOS

(termin: 19 – 20.11.2018 r.)

Kolejny składnik do stworzenia antywampirycznego eliksiru to owoce głogu. Zgodnie z zapiskami w medycynie ludowej najlepsze właściwości posiadają owoce zbierane po pierwszych przymrozkach. Szczęście w nieszczęściu, że masz teraz najodpowiedniejszą porę roku na zbiory... W Gorzowie głóg rośnie na RODOS (pl: Rodzinne Ogródki Działkowe Ogrodzone Siatką). 

 

 

Zadanie 5.
Lochy Landsberga

(termin: 27.11.2018 r. – 17.01.2019 r.)

Celem zadania jest zdobycie niezbędnego składnika eliksiru – skrzydła nietoperza. Bez niego eliksir będzie wart tyle co woda z Kłodawki. Ostatnie sztuki nietoperzy można spotkać jeszcze w Lochach Landsberga. W Lochach jednak łatwo się zgubić. Sieć korytarzy, trzykondygnacyjne piwnice, prowadzące w nieznane kanały... trzeba być czujnym.

 

Zadanie ? 
Pojenie Wampira

(zadanie nieobowiązkowe)

W obliczu zagrożenia atakiem Wampira, Sztab Kryzysowy zobowiązał Oddział Terenowy Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gorzowie Wielkopolskim przy ulicy Dekerta 1 do przeznaczenia całego magazynu krwi na przekąski dla Wampira.

 

Podczas szkolenia przyznawane są również punkty akcji. Punkty akcji służą do kupowania specjalnych przywilejów. Maksymalna liczba punktów akcji do zdobycia za poniższe zadania to 50.

 

Zadanie dodatkowe 1.
Sprawność pęcherza moczowego

(termin: 23.10.2018 r.)

Przygotowanie dzienniczka mikcji.

Zadanie dodatkowe 2. 
Zbieranie nasion na czas

(termin: 13 – 16.11.2018 r.)

Przygotowanie zestawu ćwiczeń mięśni dna miednicy.

Zadanie dodatkowe 3. 
Nie łam się!

(termin: 19 – 20.11.2018 r.)

Przygotowanie ulotki informacyjnej nt. upadków osób starszych. 

Za osiągnięcie rangi Pogromcy Wampira student otrzymuje dodatkowo 30 punktów akcji.

Wampirolog Ovidiu Van Helsing, powołując się na swojego słynnego przodka Abrahama Van Helsinga, twierdzi, że każdy wampir ma swoje słabości. Ich znajomość znacznie zwiększa szanse przeżycia podczas starcia. Co więcej, Van Helsing śmie twierdzić, że wykorzystując słabości wampira, można nawet uniknąć starcia z nim! Ale udaje się to niewielu śmiałkom. Analizując dotychczasowe zachowania Wampira spod Bramy Santockiej, Van Helsing wydedukował, że jego największą słabością jest jazda tramwajem. Zatem, można by mu wykupić bilet półroczny i odwlec starcie aż do wiosny. Niestety, ta rozrywka w Gorzowie nie jest obecnie dostępna. Poza tym, w ofercie MZK nie ma biletów półrocznych. Innymi słabościami Wampira, ale już o mniejszym znaczeniu, jest oglądanie zdjęć i rozwiązywanie krzyżówek. Sztab Kryzysowy nie może zagwarantować, że wykonanie zadań specjalnych pozwoli na uniknięcie starcia, bowiem ta opcja uzależniona jest od wyników z poprzednich wampirozadań, ale kto nie ryzykuje, ten nie zyskuje.

 

Zadanie specjalne 1. Wampirze rozrywki
Foto-pocztówki z Gorzowa

(dostępne od rangi Oddany Sprawie)

Wykonanie fotodokumentacji czynników ryzyka upadku zewnętrznych (min. 5 zdjęć) i wewnętrznych (min. 5 zdjęć). Następnie pogrupowane zdjęcia zapisać w formacie pdf i przesłać na adres kontaktowy.

Zadanie specjalne 2. Wampirze rozrywki
Odwracanie uwagi Wampira

(dostępne od rangi Oddany Sprawie)

Zadaniem jest ułożenie krzyżówki, składającej się z minimum 10 haseł związanych z zagadnieniami poruszanymi podczas szkolenia. Opracowaną krzyżówkę należy przesłać na adres kontaktowy.

Zadanie mistrzowskie.
Asystent Wampirologa

(dostępne tylko dla Mistrzów)

Pojawiła się możliwość uniknięcia starcia z Wampirem! Prof. Ovidiu Van Helsing poszukuje stażysty, który asystowałby przy jego pracy naukowej w Europie. Jednak tylko najlepsi uczestnicy szkolenia mogą ubiegać się o to stanowisko. Ponadto, kandydat musi udowodnić swoje predyspozycje naukowo-badawcze. Dlatego wampirolog ogłosił konkurs.

 

RECEPTURY ELIKSIRÓW

Eliksir

(z minimalnej ilości składników)
  • 2 ząbki czosnku
  • 6ml wody święconej
  • 11g opiłków srebra
  • garść owoców głogu
  • 1 skrzydło nietoperza

X-Eliksir

(z optymalnej ilości składników)
  • 6 ząbków czosnku
  • 12ml wody święconej
  • 15g opiłków srebra
  • kieszeń owoców głogu
  • 3 skrzydła nietoperza

Mega-Eliksir

(z maksymalnej ilości składników)
  • główka czosnku
  • 18ml wody święconej
  • 19g opiłków srebra
  • kosz owoców głogu
  • 5 skrzydeł nietoperza

PRZYWILEJE

Zasady ogólne:

  • Wykorzystanie przywilejów możliwe jest tylko po zaliczeniu wszystkich 5 zadań głównych.
  • Aby dokonać wymiany punktów akcji za poniższe przywileje, należy złożyć zamówienie w Sztabie Kryzysowym. W razie zmiany zdania, korekty dokonać można najpóźniej do dnia poprzedzającego zaliczenie końcowe.
  • W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej w pierwszym terminie zaliczenia, przywilejów nie można przenosić na termin kolejny
  • Przywileje nie mogą się sumować ani dublować, co oznacza że w danym terminie zaliczenia końcowego można skorzystać tylko z jednego przywileju.

Amulet szczęścia

(wymagana liczba punktów akcji: 10)

Nie masz kogo prosić o wsparcie, a czujesz, że sam nie dasz rady z Wampirem. Pozostaje Ci liczyć na amulet szczęścia.  

Wyjaśnienie: Student może przynieść na zaliczenie końcowe ulubioną maskotkę (lub inny nieduży przedmiot).


Kryształ Czasu

(wymagana liczba punktów akcji: 60)

Choć Kryształ Czasu byłby w stanie zmienić bieg historii świata, na starcie z Wampirem przyda się tylko do wydłużenia czasu akcji tej potężnej Bestii. Dzięki niemu uzyskasz dłuższe przerwy na odpoczynek, co daje przewagę w ostatecznym wyniku starcia.

Wyjaśnienie: Student otrzymuje podczas zaliczenia końcowego dodatkowe 5 minut na rozwiązanie testu.


Niewidzialność

(wymagana liczba punktów akcji: 100)

Umiejętność niewidzialności, choć trwa zaledwie kilka sekund, pozwala Ci automatycznie uniknąć dwóch niebezpiecznych ataków Wampira.

Wyjaśnienie: Możliwość wykupienia dodatkowych 2 pytań, które można zaznaczyć podczas zaliczenia. Pytania nie będą brane pod uwagę przy wyliczaniu odsetka prawidłowych odpowiedzi.
Uwaga! Odpowiedzi na wskazane pytania nie będą brane pod uwagę przy ocenie testu, nawet wówczas, jeśli osoba odpowie na te pytania prawidłowo.


Magiczne Lusterko

(wymagana liczba punktów akcji: 120)

 

Skoro nie potrafisz pokonać Wampira, spróbuj obok niego przejść. Van Helsing powiedział przecież, że wampiry nie mają odbicia. Skieruj zwierciadło tam, gdzie potencjalnie stoi Bestia. Nie ma go prawda? Przechodzisz obok na paluszkach, podczas gdy Twoi przyjaciele podejmują trud jego unicestwienia. Twój spryt pozwala Ci przetrwać, ale w niechwalebny sposób. Czujesz, że stać Cię było na więcej...

Wyjaśnienie: Student może zrezygnować z przystąpienia do zaliczenia końcowego, otrzymując ocenę 3.0 z całego kursu.


Negacja

(wymagana liczba punktów akcji: 140)

Negacja to coś więcej niż przywilej, to potężny czar ochrony. Tylko zaklęcie jest w stanie sprawić, że w w krytycznym momencie starcia z Wampirem zdołasz zanegować przebieg zdarzeń i, bez żadnych zadrapań, stanąć przed wyzwaniem ponownie.

Wyjaśnienie: Pierwszy termin traktowany jest jak termin zerowy, co oznacza, że ewentualna porażka nie wywołuje żadnych konsekwencji.


Poradnik pogromcy wampirów

(wymagana liczba punktów akcji: 160
i ranga co najmniej Pogromcy Wampirów)

Te tygodnie żmudnych szkoleń, zdobywania składników i wykonywania szeregu ekstremalnych zadań pozwoliły Ci stworzyć niezapomniane dzieło – poradnik pogromcy wampirów. Na wypadek gdybyś zapomniał tajemnych metod antywampirzych możesz z niego skorzystać w trakcie starcia. Biedny Wampir... czy ma teraz w ogóle szansę na wygraną?

Wyjaśnienie: Student otrzymuje możliwość przyniesienia na zaliczenie końcowe swoich notatek z kursu i korzystania z nich podczas testu.

RANGI

Zasady ogólne:

  • Rangi odzwierciedlają poziom zaangażowania studenta przez cały cykl kursu i mają przełożenia na ulgi podczas zaliczenia końcowego.
  • W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej w pierwszym terminie zaliczenia, ulgi wynikające z rangi nie są brane pod uwagę podczas kolejnego terminu (wyjątek: wykorzystanie przywileju Negacja).

Przypadkowa ofiara

(uwarzenie mikstury bez wymaganych składników)

Uwarzony preparat nie chroni Cię przed wampirzą mocą. Bliżej mu bowiem do trucizny niż do eliksiru. Zostajesz pozbawiony krwi bez walki! Twoje ciało chowane jest z odciętą głową, ułożoną między nogami. Kolejny raz Wampir triumfuje!

Wyjaśnienie: Student otrzymuje status nieklasyfikowany. Nie może przystąpić do zaliczenia końcowego. Jedynie zaliczenie pięciu obowiązkowych zadań uprawnia do podejścia do testu kończącego kurs.


Zdolny przetrwać

(uwarzenie eliksiru z minimalnej liczby składników)

Uwarzony eliksir daje Ci minimalną odporność na oddziaływania Wampira. Wynik ostatecznego starcia zależy wyłącznie od stopnia Twojego przygotowania. Nie możesz liczyć na żadną ulgę ze strony Wampira.

Wyjaśnienie: Student może przystąpić do zaliczenia końcowego na warunkach ogólnych (bez ulg).


Oddany sprawie

(uwarzenie X-Eliksiru z optymalnej liczby składników)

Uwarzony eliksir daje Ci zwykłą odporność na oddziaływania Wampira. Jednak Sztab Kryzysowy, widząc Twoje zaangażowanie, udostępnia Ci zadania zakładające zdobycie przedmiotów osłabiających Wampira! To wyróżnienie pozwoli lepiej przygotować się do starcia. Nie zmarnuj szansy!

Wyjaśnienie: Student może przystąpić do dwóch zadań specjalnych, za które może otrzymać punkty podnoszące ostateczną rangę. Wyższa ranga oznacza więcej ulg podczas zaliczenia końcowego.


Łowca strzyg

(uwarzenie Mega-Eliksiru lub
uwarzenie X-Eliksiru i zaliczenie zadań specjalnych)

Uwarzony eliksir lub zdobyte przedmioty specjalne przygotowują Cię do równego starcia z Wampirem. Efektem zaawansowanego szkolenia jest osłabienie wampirzych zdolności na tyle, że na czas starcia otrzymujesz 3 dodatkowe punkty odporności. Dzięki nim możesz 3 razy uniknąć ataków Wampira, bez odniesienia obrażeń. Nieźle! 

Wyjaśnienie: Podczas rozwiązywania testu (50 pytań) student może zaznaczyć dowolne 3 pytania, które nie będą brane pod uwagę przy wyliczaniu odsetka prawidłowych odpowiedzi.
Uwaga! Odpowiedzi nie będą brane pod uwagę przy ocenie testu, nawet wówczas, jeśli student odpowie na te pytania prawidłowo.


Pogromca Wampira

(uwarzenie Mega-Eliksiru i zaliczenie zadań specjalnych)

Uwarzony eliksir i zdobyte przedmioty specjalne przygotowują Cię do starcia z Wampirem, w którym zyskasz ogromną przewagę. Twoje wcześniejsze działania osłabiają wampirze zdolności na tyle, że na czas starcia otrzymujesz 7 dodatkowych punktów odporności. Dzięki nim możesz 7 razy skutecznie uniknąć ataków Wampira. Ponadto otrzymujesz dodatkowo 30 punktów akcji, dzięki którym jeszcze lepiej przygotujesz się do walki. Warto było się starać, prawda? 

Wyjaśnienie: Podczas rozwiązywania testu (50 pytań) student może zaznaczyć dowolne 7 pytań, które nie będą brane pod uwagę przy wyliczaniu odsetka prawidłowych odpowiedzi.
Uwaga! Odpowiedzi nie będą brane pod uwagę przy ocenie testu, nawet wówczas, jeśli student odpowie na te pytania prawidłowo.


Mistrz

(uwarzenie Mega-Eliksiru 
i zdobycie maksymalnej liczby punktów z zadań specjalnych)

Osiągnięty przez Ciebie poziom mistrzowski daje Ci szansę stać się następcą samego Van Helsinga. Jako jedyny masz wybór: podejść do walki z osłabionym Wampirem lub wyjechać na staż naukowy do Europy. Wampir obawia się Twoich umiejętności na tyle, że na czas starcia otrzymasz aż 10 dodatkowych punktów odporności. Dzięki nim możesz 10 razy uniknąć ataków Wampira, bez odniesienia obrażeń. Ponadto otrzymujesz dodatkowo 30 punktów akcji, a Twoje imię zostanie na stałe wyryte  przez Sztab Kryzysowy na Tablicy Chwały!

Wyjaśnienie: Student może wymienić zaliczenie końcowe na Zadanie mistrzowskie. W innym razie, podczas rozwiązywania testu (50 pytań) student może zaznaczyć dowolne 10 pytań, które nie będą brane pod uwagę przy wyliczaniu odsetka prawidłowych odpowiedzi.
Uwaga! Odpowiedzi nie będą brane pod uwagę przy ocenie testu, nawet wówczas, jeśli student odpowie na te pytania prawidłowo.